Stef – West: Het klinkt misschien cliché maar het was een hele uitdaging. We hebben veel nieuwe zaken moeten leren. Het is allemaal organisch gegroeid, zowel de taakverdeling tussen ons als de band met de mensen die we hebben aangenomen. We zijn ook fier op hoe goed ze het allemaal doen. In één woord: positief!
Thomas – West: Ik ben het daar volledig mee eens. Zoals Stef zegt, veel nieuwe dingen die totaal anders zijn dan wat we ervoor deden of andere aspecten die aan bod komen maar dat maakt het ook net interessant. Ik denk dat we goed hebben samengewerkt, we zijn van in het begin goed overeengekomen wat ook belangrijk is. En daarnaast kunnen we rekenen op een topteam.
Kevin – East: Voor mij zijn het de momenten dat we allemaal samenkomen tijdens de teamevents en elkaar beter kunnen leren kennen.
David – East: We hebben dat allebei het felste gehad met het event dat we vorig jaar organiseerden. Op een gegeven moment verzamelde iedereen buiten om eerst iets te drinken. Toen we iedereen daar zagen staan, dachten we: how jong, dat is echt wel een fijne grote groep aan het worden.
David – East: Dat onze mensen zich goed voelen vind ik het belangrijkste en dat merk je goed als ze samenkomen. Het team hangt aan elkaar en dat geeft een fijn gevoel.
Kevin – East: Een ander hoogtepunt voor mij is iedere keer wanneer er iemand nieuw tekent. Voor de mensen doen we het, het is daar waar de hoogtepunten dan ook uit voortkomen.
Stef – West: Voor mij zijn dat de momenten dat er nieuwe medewerkers aan boord kwamen en we die konden inpassen in ons team. Wij doen ons uiterste best om iedereen op het juiste project te laten starten volgens hun interesses en hun kunde. Daar haal ik veel voldoening uit.
Thomas – West: Tijdens een aanwerving al weten wat de ambities zijn van de kandidaat en daar op kunnen inspelen tijdens hun carrière bij Brightest. De persoon de juiste ondersteuning bieden en kansen geven om stappen vooruit te zetten. Detecteren waardoor iemand gedreven wordt en dat zoveel mogelijk faciliteren, zo willen we werken met al onze mensen.
Kevin – East: Ik heb verschillende dingen geleerd maar ik weet niet of dat voor dit interview is (lacht). Nee, ik denk dat we de lat altijd hoog moeten leggen en ons gevoel moeten blijven volgen. Als we niet helemaal overtuigd zijn dat iets de juiste weg is, dan moeten we het niet doen.
David – East: Iets wat ik geleerd heb is, toen we begonnen brak corona net uit. Al de aanvragen naar testprofielen vielen stil en we hebben toen toch even getwijfeld of we gingen verdergaan. We hebben doorgezet en dat is voor mij een belangrijke les geweest, om te blijven durven doen. Mede dankzij de ondersteuning van Brightest en de Gumption Group.
Kevin – East: Als ik terugdenk aan onze start denk ik dat communicatie ook heel belangrijk is. We proberen dat altijd zo goed mogelijk te doen en we moeten daar ook op blijven inzetten. Met de corona maatregelen hebben we ook geleerd dat als je elkaar een tijdje niet ziet, er een afstand wordt gecreëerd. Daarom zijn we in het begin van de coronacrisis koffies gaan drinken bij de mensen thuis met een opklaptafeltje. Zij mochten niet naar ons komen dus zijn wij naar hen gegaan om die band te behouden.
David – East: Het is daardoor dat we nog steeds wekelijks ons ‘coffee time’ momentje hebben op vrijdag. Iedereen kan op dat moment inbellen en de meeste medewerkers doen dat ook. We merken dat ze dat zelf ook belangrijk vinden.
Stef – West: We zijn alles steeds met een open blik tegemoet gegaan. We zijn goed omringd en kunnen steeds terugvallen op onze collega’s, dat geeft vertrouwen om zo een avontuur tot een goed einde te brengen.
Thomas – West: Ik had al bij Brightest HQ gezien hoe alles evolueert aangezien ik er al van in het begin bij ben. Maar er is nog een verschil tussen het zien en het zelf doen. We zouden nog sneller willen groeien maar doordat alles zo organisch is gebeurd, kunnen we overal aan wennen. Het evenwicht vinden tussen onze rol als Sales Lead/Domain Lead en Regional Manager was even zoeken maar we hebben ervoor gezorgd dat dat lukt.
David – East: Brightest East heeft een partnership met Hogeschool PXL. We hebben daar gedurende 13 weken twee uur les gegeven en 3 volledige dagen over testing en testing automation. Daarnaast is één van hun docentes bij Brightest een opleiding komen volgen om mee te zijn met de nieuwste trends binnen automation. Verder zitten we daar in de werkveldcommissie, zo kunnen we mee de inhoud bepalen van de opleidingen. Momenteel zijn er veel stagiairs van Hogeschool PXL aan de slag bij Brightest maar we staan uiteraard ook in connectie met de andere scholen binnen de regio. We hebben onder andere al sessies gegeven bij UCLL en Thomas More.
Stef – West: Wij werken samen met Howest, HOGENT, Artevelde Hogeschool en Hogeschool VIVES.
Thomas – West: Verschillende stagiairs van deze hogescholen doen stage bij ons of werken samen met ons in het kader van hun bachelorproef. Daarnaast kunnen we beurzen meevolgen en zetten we in op gastcollege’s.
David – East: Ik denk dat het belangrijk is dat deze wisselwerking er is, zowel voor de onderwijs instantie als voor ons want we leren van elkaar.
Stef – West: Inderdaad, we werken nauw samen met de hogescholen om enerzijds de studenten hun eerste ervaring te bezorgen en anderzijds kunnen wij de scholen feedback geven van wat wij als bedrijf belangrijk vinden in het leerplan.
Stef – West: Momenteel bestaat Brightest West uit 16 personen en liefst komen er daar nog veel bij. We zijn super ambitieus en hopen nog veel goeie mensen in ons team te verwelkomen.
Thomas – West: Ik zou graag de referentie op het vlak van software kwaliteit zijn zowel in Oost- als West-Vlaanderen. In Oost-Vlaanderen zijn we momenteel al een gevestigde waarde en dat willen we graag verder uitbreiden in West-Vlaanderen.
Stef – West: We gaan er alles aan doen om te blijven groeien en onze kwaliteit te blijven waarborgen.
David – East: Wij zijn nu met een team van 37 collega’s. We hopen tegen mei volgend jaar nog verder te groeien met 11 collega’s. Naast de nodige competenties is het belangrijk voor ons dat iedereen binnen het team en de cultuur van Brightest past. Het team gaat altijd voor op het individu.
Kevin – East: Daarnaast willen we blijven inzetten op lokale klanten hier in het oosten van het land. Zo proberen we iedereen de mogelijkheid te geven om zo veel mogelijk dicht bij huis te werken. Een andere doelstelling is van ons nieuwe kantoor een thuis maken. Onze vorige kantoren waren een succes en ik ben er zeker van dat we dat deze keer opnieuw kunnen waarmaken met het hele team.
Stef – West: Wij hebben een jaar in de AA-tower gezeten maar verhuizen nu naar de Skybox in d’Office. Een heel mooi kantoor dat ons toelaat om nog verder te groeien en onze mensen op regelmatige basis te ontvangen.
Thomas – West: Het kantoor zal er niet alleen fantastisch uitzien, het heeft ook alles wat we nodig hebben en meer. We hebben zelfs een dakterras met een prachtig uitzicht!
David – East: Wij hadden twee kantoren en als er veel volk op kantoor kwam werken, moesten we ons verdelen over beide kantoren. In het nieuwe kantoor is er ruimte genoeg voor iedereen.
Kevin – East: Bij ons in Genk gaan er ook andere bedrijven van de Gumption Group zitten waardoor er daar ook een wisselwerking ontstaat. Zo hebben we een leuke extra dynamiek. En uiteraard krijgt onze kicker ook een plaats in het nieuwe kantoor!
David – East: Goh, voor mij zou dat in Portugal mogen zijn. Maar we zullen met onze voeten op de grond blijven en het eerst goed doen in België.
Kevin – East: Als ik mag kiezen, zou het ergens in Mexico zijn, richting Cancún.
Thomas – West: (kijkt naar Stef) Ik denk dat we hetzelfde aan het denken zijn.
Stef – West: Ik wil naar Spanje.
Thomas – West: Ik ook, Barcelona?!
Stef – West: Awel ‘t is goed!
The recent cyberattacks in the cities of Antwerp and Diest have once again emphasized the importance of IT security. The attackers used phishing to get inside the system and to steal personal data. But what is phishing and how can we help you preventing it?
At Brightest we like sharing and caring. So, in that spirit, let me share with you some inspiration for your Xmas wish list or NY resolutions.
Wat startte als een zot idee, eindigde in een prachtige dag voor de ganse #Brighcrew. Het was geweldig om te zien dat echt het hele team genoot van deze dag, waarbij oude banden opnieuw werden versterkt en veel nieuwe connecties werden gelegd.
Improving your QA maturity appears to be a simple task, but it’s often not the case. Read here how we can help your organisation with our BrightScan.
Learn what to look for when choosing the right test management tool for your team or organization. An overview of five criteria.
COTS and SaaS products are ready-to-use software systems. Firstly, we take a closer look at the differences between COTS and SaaS systems. After that, we talk about how to successfully implement them within your organization. This will help your organization make informed software purchasing decisions for years to come.
Na zeven jaar ondernemen trekt Pieter Chiau zeven lessen. Kom hier te weten welke en wie weet pas je deze in de toekomst zelf toe.
Now in a global market with growing E-commerce importance, these black Fridays are a challenge. More shoppers are leaving their cars in the garage and buy online. So the question for companies is whether their website or application is up for the job, how to prevent it from slowing down or even crashing.