fbpx
info@brightest.be
+32 3 450 88 42
Brightest > Consulting > Mediahuis over de technische en culturele fit van onze Brighters

Mediahuis over de technische en culturele fit van onze Brighters

Client name:
Mediahuis
Location:
Antwerpen, Belgium
Started
Maart 2018
Completed:
Ongoing
Category:
Consulting

Mediahuis wilde het IT-systeem voor abonnementenbeheer harmoniseren over de verschillende krantentitels heen. Om de softwarekwaliteit te garanderen en sneller resultaat te boeken deed de uitgeefgroep een beroep op Brightest.

Met kranten als Het Nieuwsblad, De Standaard, de Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg heeft het Mediahuis toonaangevende Vlaamse titels in de portefeuille. De groep is ook internationaal actief, onder meer in Ierland, Luxemburg en Nederland. “Onze opdracht was het harmoniseren van de beheersystemen voor de abonnementen van de diverse krantentitels”, zegt Peter Snoeckx, projectleider bij Mediahuis. “We beseften algauw dat we sneller vooruit zouden gaan als we ons zouden versterken met de juiste knowhow. Bijvoorbeeld op het vlak van testing.”

Om de softwarekwaliteit te verbeteren en optimale testprocedures te installeren, ging Mediahuis op zoek naar de juiste partner. “We hebben met een paar partijen aan tafel gezeten, zoals de selectieprocedure voorschrijft. Brightest kwam als beste kandidaat uit de bus. Intussen werken we al twee jaar samen.”

Complex landschap

“De mediabusiness is complex, dus dat geldt ook voor ons systeemlandschap”, zegt Peter Snoeckx. “Het is belangrijk dat testers onze business leren kennen. Het gaat om zoveel meer dan tegen betaling een krant leveren. Alle systemen moeten perfect op elkaar aansluiten. De kleinste wijziging moet grondig getest worden.”

Brightest heeft diverse testingtools geïntroduceerd en samen met de interne medewerkers een efficiënte, gestructureerde en goed gedocumenteerde processen opgezet. Momenteel wordt het bestaande systeem geoptimaliseerd en wordt het pad geëffend voor een upgrade.

Oplossingsgericht

Een tester moet meer dan alleen ‘oké’ of ‘niet oké’ afvinken, benadrukt Peter Snoeckx. “Ik verwacht dat testers samen met ons zoeken naar een oplossing. De experten van Brightest zijn dagelijks bezig met deze materie. Zij zijn dus prima geplaatst om niet enkel een fout vast te stellen, maar ook een suggestie te geven over hoe de configuratie best aangepast kan worden.”

“Het team van Brightest heeft zich snel ingewerkt. Ze kunnen perfect zelfstandig werken. Dat is een must, zeker nu thuiswerk de norm is. Er is niet alleen technisch een match met de consultants van Brightest. Ook qua ingesteldheid zaten we op dezelfde lijn. Het is fijn dat wij als klanten ook uitgenodigd worden op evenementen, zoals de Summer Drink vorig jaar. Dan leer je elkaar eens op een andere manier kennen.”

Er is niet alleen technisch een match met de consultants van Brightest. Ook qua ingesteldheid zaten we op dezelfde lijn

Over mediahuis

Mediahuis is een van de leidende mediagroepen in België, Nederland, Ierland en Luxemburg. Het portfolio bestaat uit sterke mediatitels waar onafhankelijke journalistiek centraal staat en platformen voor rubrieksadvertenties in vastgoed, rekrutering en de autosector. De groep telt 4.000 medewerkers en een jaarlijkse omzet van één miljard euro. In België is de groep ook actief in radio en regionale televisie. www.mediahuis.be